همانطور که در بخش های قبلی گفتیم Power BI از سه کامپوننت اصلی تشکیل شده است:
1. Power Query
2. Power Pivot
3. Power View
بنا براین برای شروع به کار با Power BI ابتدا لازم است تا DATA های مورد نیاز را به نرم افزار وارد نماییم . این مرحله با Power Query Editor انجام می گردد .با استفاده از Power BI ، میتوانید دادههایی را که از منابع گوناگونی گرفته شدهاند ترکیب کنید تا تحلیل داده جذاب و متقاعدکنندهای داشته و همچنین به خوبی نتایج را به تصویر درآورده و گزارش تهیه کنید. در این آموزش نحوه ترکیب کردن دادهها را که از دو منبع متفاوت دریافت شدهاند توضیح خواهیم داد.فرض کنید ، یک فایل اکسل حاوی اطلاعات مربوط به محصولات دارید ، و یک پایگاه داده ProfsrFinancial که دادههای مربوط به فروش را شامل میشود. حال از هر دو منبع داده میتوانید استفاده کرده، ترکیب کردن دادهها را به راحتی انجام داده تا گزارش تحلیلی فروش را تهیه کنید.
ورود دادههای مربوط به محصولات از یک فایل اکسل
- در تب Home، پیکان کشویی در کنار Get Data را بزنید و سپس در قسمت Most Common، گزینه Excel را انتخاب کنید.
- در پنجره Open، فایل مورد نظر را انتخاب کرده و سپس Open را انتخاب کنید.
- در قاب Navigator، جدول مورد نظر را انتخاب کنید و سپس Edit را بزنید.
- برای باز کردن Power Query Editor، میتوانید از تب Home گزینه Edit Query این کار را انجام دهید.
شما می توانید تنظیمات مورد نیاز را روی جدول مربوطه انجام دهید . ستون ها و یا سطر هایی را اضافه و یا کم کنید ، آنها را دسته بندی و مرتب (SORT) نمایید .
وارد کردن دادههای از یک پایگاه دادهProfsrFinancial:
در Power Query Editor، New Source را انتخاب کنید سپس ACCESS DATABASE را انتخاب کنید.
در کادر محاورهای دیتابیس ProfsrFinancial را انتخاب و OK می کنیم .
جدول Product را انتخاب و سپس Edit را بزنید.
- نکته یک : شما می توانید در Power Query Editor، New Source را انتخاب کنید سپس OData feed را از لیست Most Common انتخاب کنید.در کادر محاورهای OData feed، آدرس مربوط به دیتابیس را وارد کرده و سپس OK کنید.
- نکته دو : جالب است بدانید که Power Query Editor به طور گسترده ای از منوهای راست کلیک و همچنین نوار ابزار استفاده می کند. بیشتر مواردی که می توانید در تب Transform انتخاب کنید، با کلیک راست بر روی یک آیتم (مانند یک ستون) ظاهر می شود.